شنیدید که میگن:


نیکی چو از حد بگذرد ؛ نادان خیال بد کند !

خوبی که از حد بگذرد ؛ ابله خیال بد کند !


حالا من میخوام یه خرده اینو تغییرش بدم!

تو این چند وقته اخیر متاسفانه افرادی را دیدم که اصن خیلی رفتارشون عجیب بود!اینکه به بعضی ها لطف میکنی،احترام میذاری،واسشون شخصیت قائل میشی،دلیل بر این نیست که این کار وظیفته!درسته احترام گذاشتن وظیفه اخلاقیه ولی وقتی طرف مقابل به خاطر احترام تو وظیفه خودشو انجام نمیده یا بهونه میاره ، دیگه ... !

اینکه مثلاً من بیام یه کار هایی انجام بدم فقط به خاطر احترام،فقط به خاطر اینکه رعایت حالشون را بکنم دلیل بر این نیست که اون ها این را وظیفه من بدوند !

من هیچ وظیفه ای در قبال این کار ها ندارم

وقتی من این کار را انجام نمیدم هیچگونه خطایی از من سر نزده فقط شما انتظار از من داشتید!

که دقیقاً مشکلم همینجاست،شما نباید در قبال احترامی که میذارم،کاری که وظیفم نیست انجام میدم انتظار داشته باشید!

خیلی خوب نیست آدم از خودش تعریف کنه ولی من الان لازمه بگم من دارم به "تو" لطف میکنم،حالا اینکه من لطف نکنم شما نباید دور بَرِتون داره دیگه...

جنبه هم خوب چیزی ـست واللا !

من میگم:

خوبی که از حد بگذرد ، بعضیا دور برشون میداره :|


* اگر کسی کاری که برایش انجام میدهید را وظیفه تان میداند نه لطفتان ؛ هرچه زودتر به آن کار پایان دهید !