سلام

این چند روز صحبت از شب یلدا و شب رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی است..

من به نوبه خودم میخوام نظر خودمو بنویسم!{نه که نظرات من خیلی عاقلانه و خوبه میخوام شما هم مستفیض بشید}

شب یلدا برای هر خانواده و طایفه ای به یه صورت نیست!

مثلاً ممکنه خانواده ای شب یلداشون با بقیه شب ها هیچ فرقی نداشته باشه!

ممکنه هم خانواده ای شب یلداشون از هزاران شب عروسی شاد و خوش و خرّم تر باشه!

بعضیا هم بین این دو دسته قرار میگیرند،ینی یه شب نشینی دور همی دارند و میوه ای و شام و بسلامت!

امسال که شب یلدا با یه مناسبت غم انگیز مذهبی مقارن شده هر کسی یه حرفی میزنه!

خدمتتون عارض شم که بنظرم جهت احترام و حفظ شأن عزاداری هم شده میشه شب یلدا را مانند دسته آخر برگزار کرد { این پیشنهاد واسه اونایی که اصرار دارند که شب یلدا الاوبلا باید تو شب یلدا برگزار بشه}

ولی اونایی که  نسبت به آیین اهورایی و پارس گرایی و تمدن 2500ساله نمیدونم این چیزا حس خاصی ندارند بهتره دو شب دیگه دندون رو جیگر بزارن که شب اول ماه ربیع الاول شب یلدا را جشن بگیرند!چون پیامبر هم گفته هرکس پایان ماه صفر را به من مژده دهد من بهشت را بر او مژده میدهم1 {مطمئن نیستم دقیقا همینه}

از اینجور  پیام ها زیاد برای من اومده:

شادی در عزای تو معنا نمی شود                شام وفات تو ، شب یلدا نمی شود
آقا تمام مردم ایران مودب اند                         جشنی به احترام شما بر پا نمیشود... 

ولی خب بازم میگم میشه شب یلدا دورهمی برگزار بشه که به حالت جشن نباشه!ولی خب مثلاً یکی دو شب اینور اور بشه فوق فوقش سه دقیقه از شب یلدا کوتاهتر میشه که اون سه دقیقه هم خوابن همن !

شما هم اگه نظر دیگه ای دارید تو نظرات بنویسید تا به متن پست اضافه بشه!

1. ممنون از گمنام که در کامنت عین حدیث را نقل کردند:

"«کسی که مرا به اتمام ماه صفر بشارت دهد او را به بهشت بشارت می دهم»"

یلدا


+ تو منو وبلاگ  یه صفحه به اسم دیجیتال هست اگه خواستید ببینید!خودم خیلی بهش علاقمندم!