سلام

کنکور و شیوه تحصیلات مقدماتی در کشور ایران شاید ظلم نباشه ولی حتماً عدالت برقرار نیست!

طرف 12 سال شب امتحانی درس میخونه

پرانتز باز :

سال اول دبیرستان من واقعاً تصمیم گرفتم شب امتحانی نباشم..


ینی هر روز درس همون روز را بخونم

پیش مطالعه داشته باشم

و از این چیزا

اوایلش خب سخت بود ولی شد

از یه جایی معلم ها یه طوری درس میدادند و امتحان میگرفتند که مثلاً ساعت هفت صبح میرفتم مدرسه

ساعت سه و نیم خسته برمیگشتم خونه

فردا چهار زنگ درس داشتیم که همش امتحان

و واقعاً نمیشد که پیش مطالعه کرد و ..

ینی میخوام بگم هماهنگی نداشتند معلم ها و این اصلاً براشون مهم نبود که معلم دیگه چی گفته

اصلاً برای مدرسه هم مهم نبود!

خلاصه رسیدیم به امتحانات نوبت اول دی ماه

درس هایی که من شب امتحانی میخوندم را نمرات عالی کسب کردم!

و همینطور هم سال دوم و سوم و پیش دانشگاهی تونستم شب امتحانش درست و حسابی بخونم

و نمرات به مراتب خوبی هم بگیرم

گواه این مسئله نمرات کتبی نهایی و معدل کل دیپلم منه..

از طرفی هم خیلی مواقع نمرات اینجوری داده میشه:

مثلا نمره مستمر واقعی دانش آموز : 14   نمره رو برگه امتحانی : 19

چیزی که نمرات را اعلام میکنند : نمره مستمر :17  نمره رو برگه : 19

ینی تلاش مستمر کشک :|

پرانتز بسته !

بعد از این دوازده سال

یکدفعه باید کلاً یکسال تلاش مستمر انجام بده

اولاً که خب تلاش کردن را مسلماً یاد نگرفته چون فقط شب امتحان خونده فرداش نمره گرفته

ثانیاً تلاش کردن مستمر هم کشک چون طرف وقتی ببینه شب امتحان اگه نمرش بالا بشه میتونه با چک و چونه زدن نمره مستمرشا بالا بکشه

فقط میشینه شب امتحانی میخونه و نتیجشم میگیره..


یه نکته اساسی:

رتبه 400 کنکور ریاضی سال 90 از سال دوم دبیرستان تست کار میکرده..سال دوم تفکر یه دانش آموز پیش دانشگاهی داشته

و رتبه اش شده 400

ولی 90% دانش آموزای سال دوم دبیرستان سال دوم تست را که میبینند پس میفتند :|

چون جوری تربیت شدند که حالا را بگذرون حالا تا بعداً خدا بزرگه..


و در آخر

میشه اسم همه اینها را گذاشت بهونه

و بگیم چون من کنکورم خوب نبوده در نتیجه من دارم الان بهونه میارم که کنکور ظلمه

ولی خداییش نیست ؟؟؟!!!


* کنکور نکات مثبتی هم داره ..